Tuesday, May 31, 2011

Jangan Mengeluh-Merungut

To those bride-to-be,

Rule of thumb in preparing your Big Day, never ever mentioned that you don’t have enough money. Because of, I always believed, nak kawin, nak buat benda baik, Inshaallah, Allah tolong. Jangan risau. Nak tunggu duit cukup, memang sampai bila pun la duit tak cukup-cukup kan?

Plus, bile kite sebut banyak kali depan future husband kite pun die mesti tak selesa. Secara tak lansung, kite buat die stress sekali. He must be thinking, what I should do more to satisfy my future wife? (This is an advice from my friend. He told me how actually he felt in that situation)

I.Z selalu cakap, inshaallah ada rezeki nanti. Jangan risau!! And I always cakap, I tak nampak jalan to earn extra money. Sungguh..Rasa macam impossible.


Who knows, somehow I bumped into my friends in the lrt. We did talk about her engagement and I adore her hantaran’s tray. I asked her about the price and whether it’s possible for her to buy it for me. And she said why not I just borrow the tray from her? I was like, OMG, rezeki weh. Macam sekelip mata je. Sebab hari tu I dok berkira-kira nak beli tray hantaran ne. Masa pergi survey kat Nilai 3 hari tu,I dah pening pale, yang I berkenan tu mahal kot. Bajet besar nak beli 9 tray. Owh~ Sekelip mata hal tray setel. Legaaaa

Percayalah, rezeki Allah tak disangka-sangka. Don’t think too much untuk mengharapkan duit turun dari langit. Bersederhana and berjimat selagi termampu. Allah akan permudahkan untuk kita selagi kita ikhlas, selagi kita ingat Allah. Banyak-banyak berdoa, bukan berdoa Allah bagi duit banyak-banyak, tapi berdoa Allah murahkan rezeki. Tak kira dalam apa cara sekalipun.
Inshaallah.





No comments:

Post a Comment