Showing posts with label Dress. Show all posts
Showing posts with label Dress. Show all posts

Wednesday, October 19, 2011

Canteknyaaa Baju Tunang Ana Dahlia

Serious chantek gila okay, baju tunang Ana Dahlia @ Tunang anak lelaki Chef Wan. I am absolutely have no idea at first,I thought it was during the solemnization. But, it is their engagement ceremony. Class kau Maria, majlis tunang anak orang kaya neh. *sedikit jeles di sini*

Feast your eyes....especially the dress and the hydraenga handbouquet.. Bila tengok pic tadi, terus terdetik 'I nak baju macam ne jugakkkk'. Haha.. Berangan je la kan? Biasa la tengok yang orang semua chantek. Chantek kat badan dia, doesn't mean chantek kat badan I jugak. Hek :)







Sunday, October 9, 2011

Of the Hantaran, Meet-The-Tailor Session & Pre-Wedd Photoshoot

 **Amekkaw..Tajuk panjang gilerr**

I had a really packed weekend. Phew~ I thought of having my own sweet weekend, especially when December is not too far away. I want to be by myself menjelang detik-detik bergelar seorang isteri. But, lots of prep-things need to be focus. Mode kalut dah start :p


I have not started neither with the legal docs nor HIV test yet. Panick attacked. Seriously. :(

Yesterday, I went to Masjid Jamek area. I spend my time to give a visit to SSF (again?). I did surveyed the Bunga Telor and finding for deco ideas. I just love being there. I love everything in SSF, except the price. Quite pricey. You can get the same glass bowl at Romantika, with the price of RM5. SSF will surely cost you RM22.80 for the same size of glass bowl. But, I must say the quality is not the same. I love the photo canvas. I love the cake stand with the price tag of RM288. Crazy huh? I didn't buy anything there, just like always. Haha~


Later that night, my FMIL want to buy handbag for me, as one of the hantaran. Okay, I see it as rezeki. Initially, my fiance and I didn't plan for any handbag. Sebab I did tell him earlier, if it's not a COACH, then I dont want any. Demand tak perempuan tak sedar diuntung ne? Hehe. I must say, it was the selfish statement ever. Like, who am I nak request sampai macam tu sekali?


My FMIL is a big fan of Braun Buffel (pronounce as: 'brown beau-furl'.. just for sharing..i mistaken pronounced it as brown baf-fel earlier. Haha). I must expecting the bag is from there too. I should have a look at it earlier. So, takde la macam I took time giler nak pilih 1 beg. And segan sangat bila my FMIL just waiting for me, while I was wandering, rambang mata pegang 3 beg skali taktau nak pilih yang mana. I was trying to look at the price tag actually, pretending like I want to check the compartments but I cant find any. I rasa macam malu-serba salah when I finally chose the handbag and got to know the price. I must say, that's the expensive bag I ever have. Thanks Mami, I couldn't thanked her enough. 


Then, we had a dinner. Together with my fiance, future-sis-in-law, his auntie and cousins. I am still trying to adapt in the big family of him. :)


I should go for a meet-the-tailor session II right after Raya. I kept on scheduling the appointment as I was the Prime Minister. Busy ape pun taktau haish ;p . The tailor dah bising-bising, since 'he' cannot continue the beading + paching lace work before fitting. There I am, going to 'his' place after dinner at KLCC. It's about 11pm. I was trying to reschedule it again but mr.fiance dont think it is a good idea. 


I dont know how to react. I found out that I have the simple solemnization dress, which absolutely not my liking. I was expecting something that can make me 'wow' when I first looking at it. But, I am quite relieved as I can fit the dress nicely. Tak sia-sia I berdiet tak ambil nasi for 5days, kalau tak memang banyak benang kena tetas. Haha. The tailor, Rozie noticed that I dont really look excited on my first fitting. Then, 'he' explained that the dress akan lagi meletop lepas tambah beads, patch lace and all the detailing. I dont know. Just wait for the meet-the-tailor session III, on this coming 22nd.


Being perempuan yang banyak sangat berfikir, I cant sleep last night. Worrying the things that have possibility to turn out very well (who knows, right?). Nak risau apa kan? Asalkan ada baju yang boleh muat sudah. Haishh.. 


This morning, I woke up very early. I got a photo-session with The Photolicious team at 8am. Dengan tak cukup tido, eyebag takyah nak cakap apa lagi la..Hujan pulak, memang buat I mandi ala kadar sahaja. I enjoyed during the photoshoot. And now cant wait to see the photo. Hew~ I will updated about the photoshoot once I got the photo. 


And now I rasa regret sangat, sebab I baru lepas makan nasi after 5 days. Maklumlah fitting dah settled. Haha.


Till then, the boring entry without a picture.. Heh,, pardon me for being lazy :p





Saturday, July 9, 2011

Meet-the-tailor session

Finally, I dah decide on solemnization and wedding dress. Fuhh fuhh.. Settled. Lega. 

Alhamdulillah...Discussion with Rozie,the tailor also went well. Masa on the way nak pergi jumpa Rozie pun, dah siap-siap bitau I.Z, if die quot lebih dari bajet, kita balik discuss dulu lah ye. Jangan terus setuju. Haha~ Being me yang sangat susah nak say NO or nak reject or anything that got to do with a situation  which I have to turn down the other side, memang I tak pandai susun ayat. 


I memang gigih print out semua pic baju idaman dan bawak magazines bagai masa meet-the-tailor session.


At first, memang nak discuss wedding dress ja. Sebab I plan nak hantar baju nikah kat tailor I selalu buat baju kurung ja. Then, beading details hantar kat orang laen. Tapi si kakak tailor sangat berjaya influence I, end up dua-dua baju bagi dia buat. I have this one dream solemnization dress. Tapi fikir budget, I terpaksa lupakan impian. Tapi I bawak jugak pic baju impian masa jumpa kak tailor. Tengok-tengok dia boleh buat the design that I wanted. Pastu dia cakap tambah sini sket, sana sket. Memang sebijk sejibun yang I dok berangan malam-malam. Bila I cakap color yang I nak, dia terus keluarkan kaen. Ya Allah, terus teruja. And we both terus discuss pasal baju nikah. Bila quot harga, mak aii terlebih bajet sikit la.. Muka I terus berubah, tapi I tetap nak dia yang buatkan baju nikah I. Memang terpaksa pejam mata la. Lagikpun I memang nak baju nikah lebih outstanding, I sangat lebihkan perhatian on baju nikah. Heh, pilih kasih. :[

So, solemnization dress: CHECKED.


As for the wedding dress, I tunjuk semua pic baju yang I berkenan. Lastly, kakak tailor yang seperti biasa memahami jiwa I, terus menzahirkan idea dia yang mana adalah combination sana-sini-situ sket dengan semua baju yang I berkenan. Walla~ I sukaa.. Masa nak quot price, memang berdebar. Sebab baju nikah pun dah lari bajet. And fuhhh, legaa masih dalam bajet. Jimat sangat banyak on wedding dress. I maybe letak bajet tinggi sangat, sebab dah terkena penangan baju dekat Plaza Alam Sentral. Price for rental, start from 2.5K tau. So, I expect harga around that. Dah la, tak boleh try baju kat sana. Memang takk la I nak hegeh-hegeh sewa baju kat sana even nampak cantekkkk gilaaa kat patung yang belum tentu cantekk on me.Heh~

Wedding dress: CHECKED.

Baju for majlis bertandang, I serahkan bulat-bulat pada Mami @ Future MIL. Since, it's for bertandang, memang harus sesimple mungkin la. So, I wont care much. Takmo cerewet-cerewet on KL's side. Harus menerima apa ada nya :)

Of course, it's not mine.. Haha. I punya takkan meriah macam nie :)


I am officially have a color theme for my majlis. Yeay~ So, bole start berangan dan tido-terjaga-harus-mimpi pasal dais, bilik pengantin dan segala mak nenek cucu cicit persiapan kawen yang laen. Semangat-Semangat-Semangat.. Haha.. I have to pray hard, all my dresses turn out well. Hopefully kakak tailor wont dissapoint me. Please kakak, buat baju I cantek-cantek.



Saturday, July 2, 2011

Love.Hate

I hated myself. For falling in love with the reception dress that cost over my budget :(



Thursday, June 9, 2011

Masa yang Sesuai untuk Terjah Bridal Boutique


Maybe disebabkan research/survey tak cukup. Malu bertanya jugak. Jadi macam my case, I ngan I.Z decided nak survey Bridal Boutique last week. Beriya benar ne siap ajak I.Z ikot balik Kedah. Yep, berjaya survey few Bridal Boutique. And Alhamdulillah, both of us dah agreed nak amek from which boutique. Cumanya, kes baju belum settle, sebab time cuti sekolah bersamaan time orang berkenduri-berkendara. Jadi, banyak baju yang keluar. Keluar di sini membawa maksud, pengantin sewa pakai. Memang la tak dapat tengok dan try semua baju. Baju yang tinggal semua macam, 'adoiiii, tak up-to-date lansung'. That's why la baju-baju yang tinggal memang tak enak di pandang mata. Boleh dikatakan semua boutique yang I survey, semua takde pic collection of their outfit. Kan dah membuang masa, kena datang lagi sekali dan I.Z pun kena angkut balik Kedah lagi sekali. Tapi tak pasti lagi bila, most probably after raya la. Nak pilih baju, I.Z mesti ada, so dia boleh komen baju mana yang bila I pakai, sedap mata memandang. Pandangan beliau sangat penting.

Jadi, peringatan.. Jangan sesekali datang survey time musim kenduri kahwin. Datang a few weeks after redha demam kenduri. Agak-agak datang time bulan puasa, boutique bukak ke tak eh? Hehe

Dan sangat keciwa jugak, kebanyakan baju kt boutiqeu heavy with beads, crowded semacam. I sangat tak berkenan. Found one yang berkenan. Just nice. Tak heavy, tapi color putih la pulak. Thinking of nak tailor-made baju sendiri. Tapi I sangat taktau which material yang okay, nak design camana. Sangat berisiko, takut tak jadi, takut buat nampat lagi gemuk, takut simple sesangat, rugi duet den. Banyak benda nak kena fikir ni. Pastu pas kahwin nanti, baju tuh nak buat apa? Mesti jarang jumpa event yang sesuai untuk pakai semula baju tersebut. Cost buat sendiri bole tahan tinggi jugak tuh. The best part, baju tu memang ngam cun size kita. Memang akan nampak terletak elok la. Tapii........ Hmm, dah banyak 'tapi' nie..Pening pala den. Pendek kata, memang terbelenggu jiwa selagi tak dapat nak selesaikan kes baju bersanding nie.

Tuesday, May 17, 2011

Wallaweii...Very Gorgeous


Engagement Zahiril & Shera Ayob:

Both are comel









The dress.
I'm so in love.
Beading details awesome!
The color. Perfect. Vibrant.
((The dress from Hattadolmat))

The hand bouquet.

The not-so-mini dais.

Everything are Drop Dead Gorgeous
.


*pic from ShutterClick Photography