Finally, I dah decide on solemnization and wedding dress. Fuhh fuhh.. Settled. Lega.
Alhamdulillah...Discussion with Rozie,the tailor also went well. Masa on the way nak pergi jumpa Rozie pun, dah siap-siap bitau I.Z, if die quot lebih dari bajet, kita balik discuss dulu lah ye. Jangan terus setuju. Haha~ Being me yang sangat susah nak say NO or nak reject or anything that got to do with a situation which I have to turn down the other side, memang I tak pandai susun ayat.
I memang gigih print out semua pic baju idaman dan bawak magazines bagai masa meet-the-tailor session.
At first, memang nak discuss wedding dress ja. Sebab I plan nak hantar baju nikah kat tailor I selalu buat baju kurung ja. Then, beading details hantar kat orang laen. Tapi si kakak tailor sangat berjaya influence I, end up dua-dua baju bagi dia buat. I have this one dream solemnization dress. Tapi fikir budget, I terpaksa lupakan impian. Tapi I bawak jugak pic baju impian masa jumpa kak tailor. Tengok-tengok dia boleh buat the design that I wanted. Pastu dia cakap tambah sini sket, sana sket. Memang sebijk sejibun yang I dok berangan malam-malam. Bila I cakap color yang I nak, dia terus keluarkan kaen. Ya Allah, terus teruja. And we both terus discuss pasal baju nikah. Bila quot harga, mak aii terlebih bajet sikit la.. Muka I terus berubah, tapi I tetap nak dia yang buatkan baju nikah I. Memang terpaksa pejam mata la. Lagikpun I memang nak baju nikah lebih outstanding, I sangat lebihkan perhatian on baju nikah. Heh, pilih kasih. :[
So, solemnization dress: CHECKED.
As for the wedding dress, I tunjuk semua pic baju yang I berkenan. Lastly, kakak tailor yang seperti biasa memahami jiwa I, terus menzahirkan idea dia yang mana adalah combination sana-sini-situ sket dengan semua baju yang I berkenan. Walla~ I sukaa.. Masa nak quot price, memang berdebar. Sebab baju nikah pun dah lari bajet. And fuhhh, legaa masih dalam bajet. Jimat sangat banyak on wedding dress. I maybe letak bajet tinggi sangat, sebab dah terkena penangan baju dekat Plaza Alam Sentral. Price for rental, start from 2.5K tau. So, I expect harga around that. Dah la, tak boleh try baju kat sana. Memang takk la I nak hegeh-hegeh sewa baju kat sana even nampak cantekkkk gilaaa kat patung yang belum tentu cantekk on me.Heh~
Wedding dress: CHECKED.
Baju for majlis bertandang, I serahkan bulat-bulat pada Mami @ Future MIL. Since, it's for bertandang, memang harus sesimple mungkin la. So, I wont care much. Takmo cerewet-cerewet on KL's side. Harus menerima apa ada nya :)
 |
| Of course, it's not mine.. Haha. I punya takkan meriah macam nie :) |
I am officially have a color theme for my majlis. Yeay~ So, bole start berangan dan tido-terjaga-harus-mimpi pasal dais, bilik pengantin dan segala mak nenek cucu cicit persiapan kawen yang laen. Semangat-Semangat-Semangat.. Haha.. I have to pray hard, all my dresses turn out well. Hopefully kakak tailor wont dissapoint me. Please kakak, buat baju I cantek-cantek.